В понеділок відбувся круглий стіл на тему: "Проблематика законодавчого забезпечення створення та діяльності військово-цивільних адміністрацій, діяльності та припинення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у Донецькій та Луганській областях за умови створення військово-цивільних адміністрацій".

Ініціатором заходу виступив Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування. Завданням комітету є усунення суперечностей між положеннями законодавства сфери місцевого самоврядування та ЗУ "Про військово-цивільні адміністрації", вдосконалення нормативної бази суспільних відносин.

Керівником робочої групи з напрацювання Законопроекту є народний депутат України Віталій Курило, Заступник голови профільного Комітету та член міжфракційного депутатського об'єднання Парламентська платформа майбутнього Донбасу.

До участі в круглому столі активно долучилися співголови об’єднання - народний депутат України Наталія Веселова та Сергій Тарута, які висловились на підтримку майбутнього законопроекту, що здатний врегулювати всі протиріччя в питанні сумісного функціонування органів місцевого самоврядування та створення ВЦА в населених пунктах Донецької та Луганської області.

До участі у заході також долучилися представники центральних органів виконавчої влади, Адміністрації Президента України, Секретаріату РНБОУ, військово-цивільних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, міжнародних організацій, громадянського суспільства, експертного і наукового середовища.

Переважна більшість учасників круглого столу висловилася на підтримку напрацьованого проекту закону, який визначає наступні заходи, а саме:

1) на рівні району, області повноваження ради здійснює районна, обласна військово-цивільна адміністрація. В селі, селищі, місті запроваджується військово-цивільне адміністрування шляхом призначення військово-цивільного адміністратора як представника держави. Від імені держави в цьому випадку виступає орган державної влади – місцева державна адміністрація, у складі якої запроваджується ця посада. Для села, селища, міста районного значення – це районна державна адміністрація або районна ВЦА. Для міста обласного значення – це обласна державна адміністрація або обласна ВЦА.

2) військово-цивільні адміністрація району, області, військово-цивільний адміністратор населеного пункту (пунктів) має виконувати 2 категорії повноважень: - додаткові повноваження у сферах безпеки, правопорядку та забезпечення життєдіяльності, встановлені цим законом; - повноваження з питань діяльності місцевих рад та сільських селищних, міських голів;

3) на рівні району, області військово-цивільна адміністрація може утворюватися виключно для здійснення повноважень у сферах безпеки, правопорядку та забезпечення життєдіяльності: в такому разі відповідна районна, обласна рада, її посадові особи та депутати продовжують здійснювати свої повноваження у повному обсязі, встановленому Конституцією та законами України.

4) підстави, що дають можливість утворити військово-цивільну адміністрацію, призначити військово-цивільним адміністратора для здійснення повноважень місцевої ради та сільського, селищного, міського голови є аналогічними для призначення Верховною Радою України відповідних позачергових місцевих виборів (ст. 78 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"): - порушення Конституції і законів України; - не вирішення питань місцевого значення; - не проведення сесій в установлений період. В обов’язковому порядку до такої ради мають бути направлені попередження про необхідність приведення рішень у відповідність із законами, необхідність вирішувати питання, необхідність скликати і провести сесію.

5) суб’єктом подання до Президента щодо утворення військово-цивільних адміністрацій, запровадження військово-цивільного адміністрування є голова відповідної обласної державної адміністрації, аналогічно до питання призначення позачергових місцевих виборів, коли він звертається до Парламенту;

6) районна, обласна військово-цивільна адміністрація не є новим чи іншим по відношенню до районної, обласної державної адміністрації державними органами. Вони лише набувають додатково статусу районної, обласної військово-цивільної адміністрації і права здійснювати додаткові повноваження у сферах безпеки, правопорядку та забезпечення життєдіяльності та/або повноваження відповідної районної, обласної ради;

7) військово-цивільний адміністратор здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради та відповідного голови, очолює виконавчий комітет цієї ради та апарат ради та її виконавчого органу.

 

Прес-служба МФО Парламентська платформа майбутнього Донбасу

ДОЛУЧИТИСЯ ДО РОБОТИ